En början.

Vet inte riktigt hur det började, eller hur drömmen ens började, men såklart är Linus med. Det brukar han vara.  Han var med jobbet och skulle äta middag här hos oss och jag skulle servera. Det var dukat ett långbord ute på vägen precis utanför bervlådorna, det var ungefär 40 stycken som skulle äta och det var någon slags soppa som skulle serveras. Om man kommer från Skene så satt Linus och en flicka på vänster sida av långbordet i ungefär mitten. Självklart litar jag på Linus och han får vara med vem han vill utan att jag ska vara jätte avis. Den här tjejen som var placerad bredvid honom hade han umgåts med i några dagar och han hade berättat det för mej.

Samtidigt som detta hände så hade mamma köpt en stor yta med väldigt mycket blommor, den här ytan låg fär Rut håller hus idag. Det var sommar och det var varmt, inga muggor, ingenting sådant, det var också på kvällen. Dessa blommor skulle placeras på ett bra ställe för hela utrymmet skulle försvinna och mamma berättade för oss som skulle ta hand om detta att vi skulle spara de blommor som tilltalade just oss. Efter att vi tyckte att vi var klara med blommorna skulle vi ställa ner sprit och öl i källaren där alla drickor står idag. Det enda som var skillnad var att källaren inte såg ut på samma sätt utan det var ett väldigt kallt område där bara små människor kom ner därför jobbade det en dvärg hos oss som skulle hjälpa oss med att få ner allt.
Ida Johansson och Erika Johansson hade nyligen startat ett kafe med lunch restaurang men detta lång mycket längre från Grindsmossen. Jag skulle jobba för dem också, helst samtidigt, som alltid. Där var det väldigt unket och fuktigt.

Jag kände mej väldigt ensam och frånvarande, det var ingen som riktigt ville kännas vid mej och folk undvek att prata med mej. Vi som bar ner i källaren och jobbade på Grindsmossen den kvällen var: mamma, pappa, Adina, Frida, jag, Jocke N och Anna (raskensanna). Jag kom lixom inte in i gänget men det var ungefär vad som brukade vara. Jag hade ju LInus som jag litade på till 100 %. Efter att jag hade serverat och maten var slut åkte de flesta hem men det var också fest här för det 40 personerna, självklart var Linus på hugget och likså tjejen. Hon var ganska lång och smal, hennes hår var nästan i samma färg som guld och det var kraftiga lockar och håret var tjockt. Hon påminner nästan om Sara Birgersson men hon hade inte alls lika breda höfter och inte alls lika stora lår. Allt efter att kvällen gick kände jag att jag fanns mindre och mindre och ingan såg mej, jag fanns lixom inte. Linus var väldigt frånvarande och svarade väldigt kort på det jag sa till honom, han var väldigt frånvarande. Allt eftersom det blev värre ville jag ha uppmärksamhet, jag ville att folk skulle se mej så jag började slå sönder saker, men ingenting hände, ingen blev lixom rädd heller, mamma bara så snällt städade upp efter mej och sa inte ett ord. Linus reagerade inte heller. Han var bara med den här tjejen, men det retade mej inte för jag jobbade ju och då kan man lixom inte hålla på och pilla på varandra. Tillslut blev jag så jävla frusterad och jätte arg så jag gick och stack ner folk, men fortfarande var det ingen som reagerade. Det var kanske någon gäst som sa till mej att sluta för det var inte okej att göra så och sen blev jag så arg på Linus som inte brydde sej, jag vill inte längre att han skulle gå och hålla den här tjejen i handen. Jag blev jätte arg på honom, att han fan inte kunde fatta! Jag började bli jätte lessen och det kändes som att jag inte fanns. Jag stack tjejen i foten och bad om förlåtelse och sen gjorde jag samma sak med Linus. Han sa bara att det gjorde ont och fortsatte sin tur runt på gården med den här tjejen. Jag ryckte tag i Linus och sa att jag inte ville vara tillsammans med honom längre om han inte skulle bry sej om mej längre, jag kände att jag kunde klara mej utan honom och gå till mina kompisar istället. Han blev inte ens lessen, han sa bara ''hopp'' och gick sin väg.
Då blev jag lessen istället, jag började gråta jätte mycket.
Jag satt i Linus knä, han var väldigt fysiskt skadad och han hade ingen energi efter allt jag hade gjort med honom, jag hade slagit honom och sparkat, jag vet inte allt jag hade gjort. Slagit stönder glas så han hade fullt med glas i kroppen. Jag grät och höll om honom och sa att till honom att jag inte ville att han skulle lämna mej och att jag fortfarande ville vara med honom. Men han sa hela tiden ''det vill inte jag'' ''jag orkar inte'' ''nej'' '' det kommer inte att funkera'' det visade sej att han hade legat med den här tjejen, men det gjorde inte mej någonting jag ville ha honom i alla fall, jag ville inte vara ensam, jag ville att det skulle vara som förut och varje gång han sa att jag inte ville vara tillsammans med mej så högg jag honom i ryggen med morakniven jag hade i höger hand. Det var inget blod men han blev allt svagare och svagare, han hade allt svårare att andas. Då kände jag att mitt liv var över, jag satt i hans knä och försökte ta livet av den människan jag älskade för att han inte orkade vara tillsammans med mej längre. Jag bara grät.

Sen vaknade jag. Skakis men ändå JÄTTE glad att det bara var en dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0