2009-04-14 - Massa bil.

Bilen gick sönder i Jönköping, känns som att alla redan vet det. Men det var en liten kul upplevelse. Jag och Frida är jävligt trötta på Jönköping om verkligen vägen där emellan.

Lampan för bromar ur funktion började redan lysa när vi hämtat upp Daniel i Fritsla. Provbromsade och Frida kollade i instuktionsboken om hur allvarligt det var. Hon tyckte inte att det var några problem och bromsarna fungerade ju.



Läste lite nogrannare när vi började närma oss Jönköping, då läste jag det där finstilta - ''Stanna omedelbart och bogsera till närmaste Volvo-verkstad''. Ojdå.
Ett snille i bilen kom då på att vi behöver bromsvätska efter ett koll under huven. Ibland är man bara för dum i huvudet. Körde vidare till närmaste mack och köpte oljan. Lampan slocknade och solen sken i bilen igen.



Dock blev det så allvarligt sen att vi fick ställa bilen. Gick in med inställningen: ''Det löser sej''.

Vi kom hem och jag var alldeles kär och lycklig den natten. Tusan att det gick som det gick sen. Tycker i alla fall inte illa om J även om jag vill skylla allt på honom.

Tror inte att jag och Frida hade haft så kul som vi hade om vi hade åkt i min bil. Det blev alldeles jätte bra att åka med Felix även om en del missar borde glömmas. Typ han som sms:ar till Frida hela tiden.

Varit en vända i Borås idag och spelat Laserdome. Jag förlorade såklart. Springer runt och blir skrämd hela tiden, men vad ska jag göra för att driva min sorg och tid frammåt med annars. Det finns inget finare än en drös underbara vänner.

Det finns någon för mej också.

eea.

Kommentarer
Postat av: nisse

nu vart jag sugen på o spela laserdome med o dra en max efteråt och en glass!



avis som bara den

2009-04-16 @ 20:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0