2009-02-12 - Kollade på V70

Vaknade massa gånger av väckarklockan. Satan va trött man kan vara!
Fick tag på säljaren till bilen kl 09.16 och väckte då Linus.
Vi kom inte iväg förr än kl 09,51.
Sur var han också
Vi kom fram typ 11,45. Fasnade för bilen på en gång. Det var såklart lite småfel med den och vi lämnade stället typ en timme senare. Satt hela vägen tillbaka från Töreboda och tänkte ut vad det kan kosta.
Det går inte att prata med någon om bilen för alla tycker att jag är idiot som vill byta bil. Frida kanske jag kan prata med. Men jag ska kolla upp lite saker med bilen och se om jag kan pruta ner den till 30 000 kr. För då tror jag att jag tar den. Ska prata med pappa först.
BIL:
Volvo V70 -97
19 300 mil
AWD 2,5 T
Svart
Manuell

Hur ska jag göra? Jag vill jätte gärna ha bilen. Det känns som att detta är en bil att leka lite med. Men jag vet inte. Min ekonomi är inte den bästa och köpa en bil som drar mer och kostar mer i försäkring kanske inte är så bra. Men samtidigt tänker jag: VA FAN!, DU LEVER BARA EN GÅNG!



Jag och Linus satt och pratade om att skaffa hus i framtiden i bilen idag. Det var faktiskt mysigt. Trodde aldirg att han skulle säga något sådant. Även om jag vet att han är rädd för att bilda sej eller ens tänka tanken att vara gammal.  Hade det varit en dag då allt var skit så hade han bara sagt: ''Fan heller att jag ska ha hus med dej''. Man kan alltid drömma, ingenting är ju fastställt. Ingen vet vad som händer i 10 år. Vi kanske har barn och hus med massa bilar då.. =P

Nog pratat Hugin väntar på en sista runda innan läggdax. Linus sover redan.

Kommentarer
Postat av: Frida

massa barn och sånt :O haha <3

2009-02-14 @ 21:04:57
Postat av: Patricia

http://patriiciia.blogg.se/

2009-02-18 @ 16:06:12
URL: http://patriiciia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0