Hund på Blåstjärnan!



Var med Hugin på Blåstjärnan i Göteborg idag.
Fick Linus till att följa med. Fick ont i magen på kvällen innan och tänkte ringa och avboka tiden. Men jag åkte dit och Linus följde med som stöd.
Trodde inte att jag kunde gå in där utan att gråta, men det är skillnad att komma dit med en frisk hund än en hund som är livshotande skadad.

Fick ett ganska bra svar. - Var förövrigt och ögonlyste honom.
Blev lessen och har tänkt på det hela dagen. Jag skaffade en hund för att kunna arbeta med och avla på.
Besked:
Blind på höger öga och nersatt syn på vänster öga. Medfött fel, FÖRBJUDET ATT AVLA PÅ HUNDEN.
Mamma vill att vi ska kastrera honom nu. Fan! Det känns som att han är sjuk och att ingen tycker om honom. ÄLSKAR MIN HUND MER ÄN NÅGOT ANNAT!
Hur fan kan man säga att en hund har lindrig CRD som är BLIND!

Det som var bra var i alla fall att det antagligen inte kommer att bli värre. Det är som sagt medfött.

En profferssor från USA kommer till Sverige och då ska hon kolla på Hugin. Han var ett svårt fall och en läkartid som skulle ta en halvtimme blev i stället 1,5 timmar.

Tack och lov vet inte Hugin om någonting. Han är ju som mitt barn!

Vill inte att det ska vara såhär!
Vill att min hund ska få vara hund och leva som en hund.
Men jag vet att det är det bästa för oss alla att få veta, kan ändå inte släppa det från huvet.
MIN ÄLSKADE HUND ÄR BLIND!! ='(


eea. älskar sin hund JÄTTE MYCKET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0