2009-07-13 - Utvärdering Hultsfredsfestivalen -09



Tisdag
Vaknar med världens jävla huvudvärk och har kramper i magen, jag som skulle åka till Göteborg tidigt som svin och sen till systemet.
Sms:ar till Sara och säger att jag mår dåligt. Hon erbjuder sej att åka till systemet så jag kan ligga kvar i sängen en stund till.  Det känns som att jag ska spy när jag reser mej ur säng. Typiskt mej att hoppa över maten och må svin illa en vecka senare. Jag, till pucko, har såklart glömt att äta när jag har jobbar i kaféet.
Sara ringer mej sen vid 10,45 och undrar om jag har gått upp - det har jag inte. Hon får upp mej och säger hela tiden: ''du ska inte följa med om du inte är pepp eller om du mår dåligt'' - FAN, va förbannad jag blev. Klart jag ska med. Jag vill pröva på något jag inte gjort förut.
Allt löser sej och Markus köper mitt och Tobies alla flak cider/öl.
När klockan är 12,30 sitter vi alla i mitt vardagsrum och boka och skriver ut biljetterna. Jag, Sara och Markus biljetter.

Resan ner går skit bra och vill peppar i bilen. När vi åkte från Borås så strålade solen och ju närmare Hultsfred vi kom så regnade det och var mulet.
Men väl nere i Hultsfred lyser solen mellan alla de svarta molnen och alla peppar. Fick världens bästa parkering typ. Slapp gå de där 5 km som det faktiskt var till den parkering avsätt för festivalare.
Med packning och glada miner gick vi mot ingången.
Kön var lång och självklart började det regna, och inte lite heller.
Mitt humör blev bara argare och argare. Sa till Sara att jag verkligen MÅSTE äta.

När Jim och Markus kom sen blev det bättre, aggerade chef när de skulle resa tält. Det var kul.
Sara försvann och jag var fortfarande AS hungrig. Följde med Jim och Markus för att hämta deras alkohol och sen fick jag äntligen mat.
   - Drack min första cider kl 23,00. Sara kom tillbaka vid 22,45.



Onsdag.
Solen lös. Det hade varit skit skönt att sova. Vi gick till Ica för att handla frukost, såklart var jag hungrig. När vi hade gjort oss i ordning och kommit till Ica var fan kön in i affären typ 60 meter lång. Men det gick fort att komma in och vi fick vår frukost. Satte oss utanför Ica och åt, gott som fan!
Det gick typ hela dagen i campet, och såklart kommer Tobbes pikar om att jag inte borde vara här. Redan då ville jag åka hem och kände att ingen vill ha mej där.
Drack inte så otroligt mycket och vil kollade tillsammans med Sofia på Kings of Leon. Är man, som jag var då, besrusad är all musik bra och jag vill ju självklart stå i pupliken och skrika lika mycket som alla andra. Men mina otroligt opeppade kompsar SITTER PÅ EN JÄVLA FILT hela konserten och kollar. Jaja, tänkte jag, det är väl såhär det ska vara. (Tanke: i morron åker jag hem)
Varför ska allt bara vara jobbigt och tråkigt? Varför tycker hon inte om mej och varför kan inte jag  vara där med dem?. Jag hatar att vara det där tredje hjulet när hon är med. Jag skyller inte på dej Sara, för det är inte ditt fel. Det är hon som gör allt hela tiden. Jag har aldrig träffat en sådan person som jag inte kan prata med. Hade jag bara haft med mej typ Adina eller Frida så hade allt varit helt annorlunda.
Valde därefter att vara med mej själv och ha kul med mej själv. Hitta egna typer att prata med och skratta med.
Gick också ner med Markus till vattnet den kvällen.

Torsdag.
Jag bestämde mej på morronen att jag skulle åka hem dagen efter. Orkade inte mer. Vill inte att folk ska få en negativ uppfattning om mej bara för att jag inte passar in i omgivningen. Jag har haft jätte kul hittlis även om det kanske inte låter så på min berättelse. Frida kommer på fredag.
Åt frukost med Sara, hade så otroligt ont i ryggen men va fan, det är FESTIVAL!
Fick ytterlgare en pik av Tobbe (självklart inte illa menat) men jag kan inte låta bli att ta åt mej. Sluta säg till mej vad jag tycker, jag tycker inte förr än jag har upplevt skiten! bara log och gick därifrån. Klockan var då kanske 18,00. Tänkte fan festa för mej själv och bli jätte full och ha skit kul med mej själv. Ska gå på massa konserter och skrika tills rösten sviker.
Blev full med, redan ner på vägen till campet igen hade jag fått i mej 4 cider och jag var på topp.
Det slutade med att jag deckade i Tobbes tält. KUL!. haha, kanske inte så. Men jag kan inte börja dricka förtidigt på dagen.
det värsta var inte över, När klockan var ca 4 hörde jag hur Sara kom gåendes och hörde att hon skulle gå å lägga sej, Ringde henne utan svar, skickade sms utan svar. Sen hör jag hur hon ska ta med sej SOFIA och sova i bilen. jaha, men jag då? Skriker på henne kanske 5-6 ggr innan hon fattar att det är jag som skriker. Fan va lessen jag var då. Vet att ingenting av det hon gjorde var med elak mening, men det sätter sina spår från tidigare liv.
Hon tyckte att jag skulle sova i tältet med Tobbe, men jag sa helt klart ''NEJ'', tänker inte sova bredvid honom.
Sofia sa bara: ''var ska jag sova då?'' ignorerade frågan och packade ihop mej redo att följa med till bilen. Och så blev också fallet.

Fredag.
Det regnade på morronen. Jag var verkligen bakis och jävligt sugen på att åka hem.

Frida och Ludvig kom vid 4-5 tiden och hämtade mej.
Ångrar ingenting jag har gjort och tycker att det har varit en skit kul upplevelse. Tre dagar räckte gått och väl för mej.
Jag kommer aldirg mer åka på festival, anledningar:
- Det luktar illa
- Det är bara fjortisar och småbarn där (-91 - 98)
- Jag kan inte duscha
- Man ska dricka hur mycker som helst
- Det regnade
- Trångt
- Alldeles för dyrt

Jag är glad att jag följde med för att:
- Nu vet jag hur det är på festival
- Fick vara med mina vänner
- Lärde känna nytt folk
- Ser vad mina vänner tycker om
- Roliga stunder i solen
- Kan vara med i konversationerna ang detta i framtiden

eea.

Kommentarer
Postat av: Sara

1. kings of leon var det enda bandet jag verkligen ville SE (och det sa jag till dig).. då vill jag bara höra de live och inte stå mitt i en smörja och inte se nåntnig.. du glömde skriva när vi hoppade och skrek, red rygg i leran på the killers?... :P



2. min lur var halvdöd och låg i väskan när du ropade den kvällen, och jag var dyngpackad så inte konstigt att jag inte hörde dig när du låg längst bort i ett tält.



eller ja, orkar inte kommentera allt:-) är du upprörd på mig över något nån gång så kom och säg det bara!

over n out, puss o kärlek!

2009-07-20 @ 04:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0