2009-06-30 - en ovanlig söndag



Shit!
Det var verkligen inte min dag i söndags.

Vaknade upp i Josef säng. Mindes inte ens hur jag kom dit. Det var en jävligt full lördag. Jag tänkte att så länge jag ligger stilla och inte rör mej så mår jag inte dåligt. Var trots allt jävligt glad.

Tobbe kom sen när klockan hade blivit typ 12. Han hade varit på bortamatch hette det. Vi bara log när han kom in i rummet.

Skit som fan så ringde ju såklart Skandia (Johan) och bad så mycket om ursäkt att han hade sagt fel tid till mej dagen innan. Skulle visst börja jobba kl 13,15. Vilket jag redan då visste var en omöjlighet. Men men lite *blink flört blink* så var fortfarande gårdagens starttid aktuell (15,00).
Mat stod nästa på shemat och efter jävligt mycket strul och annat som kom i vägen så var vi inte på Maxi innan 14,10. Vilket såklart ledde till jävligt mycket försening. Tobbe körde min bil hem och jag låste inte upp min yttterdörr förr än 14,35.

Jag bad en bön att alla fartgupp försvann och körde alldeles för snabbt över ett, såklart förvånad över att det fortfarande var kvar, varför är Gud aldirg på min sidan...! Det small till och jag trodde att jag hade fått pungtering.
Lycklig och glad över att Gud i alla fall inte hade låtit min bil gå sönder över guppet, så drog jag i väg i en jävla fart mot Göteborg.
Bilen la av en km innan Kinna/Skeneavfarten, klappade massa på bilen och sa att allt kommer att gå bra bara vi kommer av motorvägen. Lätt sagt och lätt gjort. Vi rullade på vilja av motorvägen. Kom på efter fem minuter att i bilen finns faktiskt bensin kvar sedan den senaste gången jag fått bensinstopp. Lyckan spred sej i kroppen igen och trodde fortfarande att Gud var på min sida idag.
Bilen började hosta efter bensin bara en mil senare igen. Den dog också tre ggr. Varningsblinkers på och bilen fick inte kraft förr än jag var nere i 50 km/h. Klappade på bilen igen och så lyckades vi ta oss till Mölnlycke och Shell där.
Tänkte att nu helvete ska jag ge bilen så mycket mat att den aldirg mer någonsin kommer att stanna igen. Tankade fullt. I en 70 literstank fick jag i 69,59 L. Ca 970 kr fattigare och ett jävla leende på läpparna efter att jag fått låna telefonen på Shell så sjöng vi vidare in mot Göteborg och Skandia bevakning.

Såklart var ju inte Gud på min sida, för det läcker nämligen bensin från bilen nu och helt plötsligt faller alla bitar på plats. Gud finns inte och min otur med bilar har fortfarande inte vänt.

eea.
- varför har han slutat höra av sej, varför svarar han inte när jag ringer? =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0