2009-10-14 - körkort !! !! !!! !!! !!!!

Körkort nr 1: 2007-03-22 - 2009-07-17
Körkort nr 2: 2009-10-13 - 729 dagar kvar på prövotiden


Måndag:
Uppkörningen var på eftermiddagen kl 15,30.
Satt hemma och väntade på att klockan skulle bli någonting. Skickade ett grattis-sms till Geiros. När klockan blev 13,00 så åkte jag, Frida, Adina och Ludvig mot Jönköping. Vi såg en olycka på vägen. Ibland undrar jag fan om de där jävla vajerräckerna verkligen är speciellt bra. För den bilen hade prejat alla pinnar en 6 meters slinga och pinnarna låg som plockepinn över hela vägen.
Bilen hade varit över på fel sida av vägen och vänt. Men tack vare varejräcket så hade hela däck och allt vad som håller upp ett däck slitits lås och låg tillsammans med plockepinn-pinnarna över vägen. SMART!
Bilen stod på andra sidan av vägen i diket såklart. Utan stötdämpare och däck är det lite svårt att köra igen.

Vi var framme i Jönköping en timme innan jag skulle köra, så vi åt på McD som för övrligt var sjukt äckligt.Sen gick vi och köpte en present till Geiros.

Jag tyckte att uppköringen gick jättebra, dock gillade jag inte läraren som var helt störd. Hon kuggade mej på att jag låt för lära framförvarande bil i 70 km/h.
Ja, jag blev lessen och hysteriskt förbannad.
Det tog en stund innan vi lämnade Jönköping.
Tack mina underbara systrar som är något jag inte skulle byta mot någon.
Frida ringde och bokade nästa lediga tid dagen efter. Gissa vart? GÄVLE !! !!!
De är så underbara att de tänker lägga hela dagen på att köra och peppa mej till en ny tid.

Vi kom hem och packade, åt och snackade skit med Tobbe.
Tiden blev sen och vi lämnade Borås kl 20,00.

Adina körde på bra och resan gick bra. Det tog dock en stund innan vi hittade dit vi skulle. Sen var ju planen att vi skulle sova i bilen. Hum, varmgarage?
Det fanns inget som var öppet.
Vi la oss i bilen strax utanför vägverkets hus.
Adina sov i linne och sov knappt någonting.
Sen är ju inte en toyota corolla -99 speciellt stor men vi kunde ändå ligga någorlunda raka. Dock fick vi ligga på varsin höft. Och vi smala snygga tjejer tycker inte att det är speciellt bekvämt. Så åtskilda ggn fick vi vända på oss alla tillsammans på samma gång för att få plats.
Med två kuddar, en jävligt obekväm madrass och under en filt låg tre knasbollar i en toyota och försökte sova 5 timmar (3 tim?).


Rumpor inne på bensinmack i Södertälje



Tisdag:
När vi gick upp kändes det som att hela kroppen var helt skev och jag var verkligen inte på humör för att köra bil.

Tiden var 8,05 när jag gick upp och besökte toaletten. Frida och Adina hittade två vägguttag så att vi kunde ladda två telefoner och en dator.

Uppkörningen började 8,15. Det var en gubbe. INTE MORRONPIGG !!
Jag fick köra Saab 9-5 RÖD. Han gick grundligt igenom hur en Saab fungerade med speglar, el-stol, nyckel och dess tillbehör vilket är bra att kunna.

Jag: Jag har aldrig kört i Gävle förut.
Han: Det är samma trafikregler i hela Sverige.
Jag: Jag är inte så bra på höger och vänster så om du kunde peka.
Han: Det ger sej.


Sen berättade han hur man skulle gå tillväga med det där jävla pappret. Han sa också att han skulle vara tyst och inte störa min körning.

Under hela resans gång sa han bara det han skulle säga, typ höger och vänster och så tilllade han:

"Var kommer du från om du inte har kört i Gävle förut då?"
"Vi körde igår från Göteborg."
"Jaha."


VA?! Inte en reaktion över att v hade suttit i bilen i hela 5,5 timmar mitt i natten och sovit inga timmar för att vara här och köra.

När vi var klara så frågade han om jag tyckte att det hade gått bra. Svarade att jag inte visste för att jag tyckte att det gick lika bra som det gjorde dagen innan.

Men han kryssade i alla fall i att jag hade fått mitt körkort och den lycka går inte att beskriva.


ÄNTLIGEN  ÄNTLIGEN  ÄNTLIGEN  ÄNTLIGEN  ÄNTLIGEN  ÄNTLIGEN  ÄNTLIGEN  ÄNTLIGEN  ÄNTLIGEN !!! !!! !!!


Vi stod i trappen sen och skrek och kramades...! Klart att tårarna kom. Det finns inga som jag tycker så mycket om som de där två !! Mina, bara mina älskade SYSTRAR !!


Det var snö i Uppsala



eea.
Adinas kommentar: "Nu åker vi upp till Gävle och hämtar hem ett körkort"

Kommentarer
Postat av: Frida

<3

2009-10-14 @ 23:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0