2009-10-19 - ytterligare en natt avklarad.

Det var inte så tråkigt att sitta där i tre nätter, nätterna går snabbare när man har någonting att göra. Har lyssnat på Anna Janssons bok ''Pojke försvunnen''.
Mamma sa att den skulle vara bra. Men jag tycker att den var ganska långtråkig. När man sitter så på ett tåg ska man nog ha någonting där det händer saker hela tiden. Ibland kunde jag till-och-med spola fram för att ingenting hände och var orelevant för historian.
Boken var på 9 CD-skivor och räckte till två nätter.
Satt nyss och lyssnade klart på den sista skivan här.



Det är hög tid att börja städa här. Vill ha någon att leka med, hoppas att Adina och Frida har kommit hem.
Känner att ögonlocken vill sluta sej och sova en stund till, men nej. Det blir inget av det. Ska vända på dygnet igen. Vill inte vara vaken på nätterna, det känns så äckligt att vakna efter att ha sovit en hel dag. Känner mej sjuk.

Dax att komma igång, diska, dammsuga, plocka undan, tvätta.
Fy fan va jobbigt.

--.--.--.--.--.--

Jag ringde till Skandia och frågade om det var okej att åka direkt till Alingsås och inte kika förbi på kontoret innan, det var okej. Det blev mycket närmare för mej att åka den vägen än genom Göteborg först.
Fick bensinstopp precis typ utanför Pontus. Bilen ville inte hela vägen fram till bensintappen. Han fick komma och hjälpa mej.

När vi slutade blev jag stoppad av polisen och fick blåsa. Blev självklart nervös, alltid jobbigt att blir stoppad. Jag har alltså inte ens haft mitt körkort i en vecka innan jag blir stoppad första gången. Det är nog bra att hålla sej i skinnet när man har blivit en sådan polismagnet.

Allt var tydligen okej. Tur att de inte såg mina gröna lampor framtill. Eller så ignorerade han det.
Brukar de kolla skattemärket?




eea.
- Ny dag, nya möjligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0