2009-10-20 - varit med pappa idag

Måste först bara säga att jag hade 50 besökare på min blogg igår. HAHA ;) (19/10-09)


Pappa ringde igår när jag lekte med Pontus. Han sa att hans bil inte mådde så bra och att den hade brytit två ben. Vi pratade en stund innan han erkände att han hade kört av vägen. Halt och ouppmärksam hade han fått sladd och kunde tydligen inte häva retursladden.

Vi åkte i alla fall idag och kollade på en ny bil till honom.
Påväg ner satt han typ hela vägen och pratade i telefon. Vilket gjorde mej lite lessen och ännu en gång insåg jag att jag bara var en pryl som används i yttersta nödfall då ingen annan finns till hands.
Men jag var glad att jag fick vara med honom idag.

Under resans gång satt jag och funderade på när jag och pappa senast lekte, alltså bara jag och han.
Kunde faktiskt inte komma på det. Jo, kanske förra sommaren när vi var och åt. Nä, det måste vara någon gång efter det.
Kom i alla fall på senast bara jag och han pratade.
Det var för ca 4 månader sedan då jag berättade att det nu var dax att inhandla billjud när äntligen min bilstereo hade kommit. Sjukt.


Pappa köpte en ny bil för 35 000 kr.
Han såg helnöjd ut och en sådan glädje i min kropp sprids när jag får vara med honom och vi är sams och pratar om massa saker. Kan komma på mej själv när jag sitter och ler. Helt sjukt, så mycket som jag verkligen ogillar honom men tycker ändå så mycket om. Ibland är jag glad att jag har en pappa som jag kan leka med två ggr om året.


Mamma och pappa, kyrkan ................................................ Ny bil och hunden Hugin (Min hund)


Han följde med mej till kyrkan där jag tvättade min bil och träffade mamma. Åh! MIN MAMMA!
Vi åkte till Trandared för att kolla på ett hus.

Jag kan ibland känna att jag känner mina föräldrar jävligt bra, för det syntes så tydligt på mamma att hon inte gillade det så snart vi kom dit. Det var sjukt mycket folk och efter en snabb titt så såg jag att mamma var klar.

Vi åkte till Brasseriet och åt.
Frida kom efter en timme.

Sen spelade vi Fia med knuff hemma hos Adina och Frida. Adina är sådan dålig förlorare att hon gav upp när jag slog ut hennes spelare.
Vi skrattade åt henne, och det var KUL ! :P

Fia med knuff, Adina har precis givit upp

Vi avslutade utan henne. Jag vann, såklart. Vinner alltid.


Kom precis hem efter att ha kört Tobie till Statoil på Hedvigsborg och bjussade på ett pkt cigg. Var skyldig honom det efter att han så snällt betalat min ost.

Nu sitter jag här i min ensamhet och dricker te. Det hade varit underbart med lite sällskap i natt.
Jävla skit.

eea.
- xoxo

Kommentarer
Postat av: Tobie

dina läsare kommer ifrån min blogg då jag länkar dig då och då;) haha vi får hjälpa varandra babe. jag kan göra dig sällskap haha :D nej nu ska jag sova puss

2009-10-21 @ 23:56:20
URL: http://tobiej.blogg.se/
Postat av: Tobie

dina läsare kommer ifrån min blogg:P vi får länka varandra mer, hjälpa varandra:D hehe.

2009-10-22 @ 00:00:35
URL: http://tobiej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0