2009-10-22 - torsdag.

Hade världens lustigaste dröm.

Vet några som står i bostadskö. Jag hade fått en lägenhet på våningen under mej. Det sas vara en trea. Typ källarlägenhet. Den var stor och ljus. Men det var något med den som jag inte gillade.
Den fick på något sätt känslan av att ligga i källaren när man kom in i den. Men den var stor och jättefin.

Direkt till vänster låg ett sovrum när du kom in i lägenheten. Har inte så mycket mer att beskriva om den.

Fint och nyrenoverat kök med ugn, och glasspis. DISKMASKIN! Rummet var ungefär 4 meter långt och man kunde se ner till vad man kan kalla vardagsrum. Det var en liten trappa ner till den och från detta rummet kom allt ljus. För det var stora fönster längs med hela väggen. Denna var också 4 meter lång. Men var andelat med ett kontor.

Till min besvikelse så var det andra rummet mer som ett förråd, där hade jag tänkt att använda som gästrum. Men istället fanns här allt du har till tvätten. Tvättmaskin och torktummlare, utrymme för att hänga kläder på tork samt en strykbräda med strykgärn. Rena drömmen.

Till råga på det så hade Peter Jöback bott här innan mej. Snygga tapeter och mycket fräsch.
Detta låg på bottenvåningen och längs med längan i vardagsrummet fanns massa fönster och även små sådana. Perfekt för mej som vill ha katt, katten kunde alltså bara hoppa ut ur ett av de små fönstren och sedan komma in samma väg.

Ville ändå inte flytta dit. Trivs så bra i den lägenheten jag har idag.
Hyran på detta var 4 200 kr/mån utan parkering.



eea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0